™GLOBAL CONCEPT TRADING

FOREX

استراتژی

هر کسی که در بازارهای مالی فعالیت کرده و به موفقیت‌هایی دست پیدا می‌کند؛ استراتژی‌های خاص خود را دارد. بنابراین هر معامله‌گری باید برای خودش یک استراتژی معاملاتی اختصاصی داشته باشد. این استراتژی‌ها با داشتن قوانین و راهبردهای خاص، به معامله‌گران کمک می‌کنند؛ در شرایط مختلف اقدامات و واکنش‌های حساب‌ شده‌ای از خود نشان دهند.
استراتژی معاملاتی به قوانین و تدابیری گفته می‌شود که در شرایط مختلف به ویژه شرایط حساس بازارهای مالی، معامله‌گران از آن‌ها استفاده می‌کنند. این روش‌ها به فرد معامله‌گر کمک می‌کند تا در شرایط دشوار آرامش خود را حفظ کرده و تصمیم درستی اتخاذ کند. در واقع می‌توان گفت داشتن یک استراتژی معاملاتی صحیح سبب می‌شود تا معامله‌گر دچار استرس نشده و با آرامش خیال ادامه روند معامله را طی کند و همواره از موفقیت در این وادی لذت ببرد.

بیشتر معامله‌گرانی که هنوز به سطح حرفه‌ای نرسیده‌اند؛ احساسات خود را در روند معامله وارد می‌کنند. این موضوع سبب می‌شود تا معامله‌گر ضرر زیاد و جبران ناپذیری را متحمل شود. اما وجود استراتژی‌های دقیق، معامله‌گران را در جهت کنترل احساسات ناپایدار و موقت خود یاری رسانده و به آن‌ها کمک می‌کند تا تنها روی مسیر و هدف خود متمرکز شوند.
خوشبختانه در بازارهای مالی استراتژی‌های زیادی وجود دارد که معامله‌گر می‌تواند با توجه به شرایط خود، یکی از این روش‌ها را برگزیده و موفقیت خود را تضمین کند. البته باید یادآوری کرد که موفقیت یک استراتژی معاملاتی به پایبندی به آن وابسته است.
​​​​​​​​معامله‌گرانی که از قبل یک استراتژی معاملاتی را توسعه داده‌اند؛ نیاز نیست نگران باشن.د در واقع چنین افرادی، باید سریع حرکت کنند، اما لازم نیست سریع فکر کنند. چرا؟ زیرا آن‌ها یک استراتژی معاملاتی برنامه ریزی شده دارند که همواره با نظم و انضباط و پایبندی به آن استراتژی، می‌توانند بدون استرس به معاملات بپردازند. در این بین مهم است که معامله‌گر استراتژی خود را از نزدیک دنبال کرده و به آن پایبند باشد؛ نه اینكه تنها به دستیابی به سود فکر کند. نباید اجازه دهد كه احساسات او را تحت تاثیر قرار داده و باعث شود که استراتژی خود را رها کند.

امتیاز کلی :
4.4/5
به اشتراک بگذارید :

2 thoughts on “استراتژی

دیدگاهتان را بنویسید

Language » زبان

خوش آمدید

انتخاب زبان :