™GLOBAL CONCEPT TRADING

FOREX

نحوه نمایش قیمت براساس کندل استیک ها

نحوه نمایش قیمت براساس کندل استیک ها

ابتدا می بایست ما به معرفی این نمودارها و چارت های قیمتی و چگونگی عملکرد آنها بپردازیم.
این نمودار ها یا چارت های قیمتی – در واقع نمایشگر های روند سعودی و نزولی نرخ یک دارایی می باشند. که با دریافت اطلاعاتی از قبیل نسبت تعداد عرضه کننده و تقاضا کننده و همچنین شرایط موثر در تغییر نرخ یک دارایی و شرایط مختلف دیگر، قیمت را در یک بازه زمانی مشخص به شکل بسیار ساده و قابل فهم، ارائه می دهند.
این نمودارها از چند بخش مجزاء تشکیل شده اند. که اصلی ترین آنها یکی خط نرخ یا قیمت ( خط عمودی ) بوده – و دیگری خط زمانی ( خط افقی ) می باشد. و مهم ترین بخش این نمودارها مرکز آنها بوده – که نرخ یک دارایی را بر روی یک زمان مشخص نمایش دهد. معمولاً نرخ بر روی زمان را با نقطه یا خط منحی یا کندل استیک ها نمایش می دهند. که این نوع نمایش اطلاعات بسیار مهمی را در اختیار ما قرار می دهد. و ما میتوانیم از اطلاعات دریافتی از این نمودارها – معامله خود را انجام دهیم. یعنی با رویت سابقه ارزش نرخ یک دارایی، زمان خرید یا فروش را دریابیم. این یک شیوه خیلی هوشمندانه برای نمایش قیمت یک دارای می باشد. در ادامه نحوه کارکرد این کندل ها را بیان می کنیم.

کندل استیک چیست؟
 نمونه ساده از کندل استیک

کندل استیک چیست؟
این کندل ها از یک بدنه و یک خط بسیار نازک که در دل آن قرار دارد، تشکیل شده اند. که فقط به دو رنگ سبز ( نشان دهنده حرکت مثبت نرخ ) – یا رنگ قرمز ( نشان دهنده حرکت منفی نرخ ) می باشند. این کندل ها برای نمایش بهتر جریان سفارشات خود به سمت مثبت یا منفی نرخ، از همان خط بسیار نازک استفاده می کننده که نشان دهد این است که در چه قیمتی بسته یا باز می باشند. یعنی این خط های نازک در بدنه کندل ها نشان میدهد – که در آن زمان نرخ یک دارایی تا چه مقدار احتمال به پیشروی دارد. چه در جهت مثبت (سبز) و چه در جهت منفی (قرمز) باشد.

امتیاز کلی :
4.4/5
به اشتراک بگذارید :

دیدگاهتان را بنویسید

Language » زبان

خوش آمدید

انتخاب زبان :