™GLOBAL CONCEPT TRADING

FOREX

تفاوت بین اسپرد و کمیسیون چیست؟

کارمزد ارائه خدمات در جهت انجام و صورت دادن یک معامله را کمیسیون میگویند.

کمیسیون:

همان طور که میدانید کمیسیون مبلغ دریافتی یا بهتر بیان کنیم کارمزد ارائه خدمات در جهت انجام و صورت دادن یک معامله را کمیسیون میگویند. به طور مثال مانند کمیسیون بنگاه های ملکی یا نمایشگاه های ماشین می ماند. در واقع این کمیسیون در تمامی بازار ها فیزیکی و دیجیتالی وجود دارد. و یک منبع درآمد برای خیلی از افراد شده است.
بازار بورس فارکس هم از این کمیسیون بی نصیب نمانده است. و برای هر خرید یا فروش یک دارایی – درصد مشخص شده ای را از معامله گران به عنوان کارمزد یا کمیسیون دریافت می نماید. لازم به ذکر است که کمیسیون خرید و فروش هر دارایی، نسبت به ارزش آن دارایی محاسبه نمی شود. بلکه فقط از هر خرید یا فروش کمیسیون دریافت میکند.

اسپرد:

اسپرد نوع دیگر کمیسیون است که از معاملگران دریافت میشود. یعنی نسبت عرضه و تقاضا در مقدار کمیسیون، تأثیر بسیاری مهمی می گذارد. به طور مثال کمیسیون ارز دلار آمریکا بسیار پایین بوده، چون نرخ تبادل در معاملات این ارز بسیار بالا می باشد و کمیسیون معامله آن به حداقل خود می رسد. اما نرخ کمیسیون ارز دلار نیوزلند بسیار بالا می باشد. چون نرخ تبادل در این ارز بسیار پایین بوده و کارگذار مجبور به دریافت بالاترین نرخ کمیسیون میشود.

امتیاز کلی :
4.4/5
به اشتراک بگذارید :

دیدگاهتان را بنویسید

Language » زبان

خوش آمدید

انتخاب زبان :