™GLOBAL CONCEPT TRADING

FOREX

تجارت در چند خط

در سالیان بسیار دور، مردم بر اساس طبقه اجتماعی خود به چند دسته تقسیم می‌شدند. عده‌ای از این افراد کارآفرین بودند و درآمد نسبتا بالایی نیز داشتند؛ اما عده‌ای برای چنین افرادی کار می‌کردند و سطح مالی مناسبی نداشتند. هر فردی برای نگهداری از پول خود، کارهایی را انجام می‌داد؛ مثلا آن را در زیر بالشت خود قایم می‌کرد یا از روش‌هایی مانند جمع‌آوری پول‌های خود در قلک استفاده می‌نمود.
به مرور زمان و با گذشت سال‌ها، دانش مردم افزایش

 پیدا کرده و کم کم به این نتیجه رسیدند که با این پول می‌توان کارهای زیادی را انجام داد. به عنوان نمونه تلاش کردند از این سرمایه خود برای شروع کسب و کارهای جدید بهره برده یا از هوش افراد با استعداد و نابغه استفاده نمایند تا روز به روز به سودهای بیشتری از این سرمایه خود دست پیدا کنند.
پس از چندین دوره، افراد سرمایه‌گذار ایده‌های جدیدی ارائه دادند و تجارت شروع شد. عملکرد این تاجران بدین صورت بود که سرمایه را در اختیار کسانی که نیاز داشتند قرار می‌دادند تا با آن کار کرده و درآمدی کسب کنند. سپس سود این درآمد را خودشان دریافت می‌کردند. در صورتی که این کسب و کار رشد می‌کرد؛ آن‌ها نیز سود بیشتری دریافت می‌کردند؛ اما وقتی کسب و کار دچار ورشکستگی می‌شد؛ آن‌ها نیز پول خود را از دست می‌دادند. در واقع می‌توان گفت در این روش تجارت، هیچگونه تضمینی وجود نداشته و حتی ممکن بود برخی کارآفرینان کلاهبرداری کرده و پس از دریافت پول ناپدید شوند.

پس از کلاهبرداری چنین افرادی، بازارهایی پدیدار شدند که این افراد سرمایه‌گذار به راحتی بتوانند در آن تجارت کنند؛ یعنی بازاری برای عرضه سهام کارآفرینان. بازاری که در آن تجار و افراد عادی سهام خریداری می‌کردند. بازاری که امروزه آن را با نام بورس می‌شناسیم.


در این میان، فارکس یکی از بزرگترین بازارهای سرمایه گذاری در جهان برای معامله‌گری و تبادل ارز است. بسیاری از تاجران موفق در این بازار فعالیت داشته و روزانه معاملات بزرگی در آن انجام می‌گیرند؛ تا جایی که می‌توان گفت ارزش معاملات روزانه آن به طور میانگین به 5 تریلیون دلار می‌رسد.

امتیاز کلی :
4.4/5
به اشتراک بگذارید :

2 thoughts on “تجارت در چند خط

دیدگاهتان را بنویسید

Language » زبان

خوش آمدید

انتخاب زبان :